Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła kolejną edycje konkursu ?Badania na rynek?. Program adresowany jest do mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw, którego ogólnym celem jest wzmocnienie konkurencyjności i innowacyjności polskich firm nie posiadających dużego kapitału własnego na nowe innowacje.
Główne założenia programu konkursu “Badanie na rynek” jest ułatwienie wprowadzenia do sprzedaży przez przedsiębiorców nowych lub znacząco ulepszonych produktów oraz wdrożenie innowacyjnych procesów technologicznych, będących wynikiem wcześniej przeprowadzonych przez beneficjenta lub zleconych prac badawczo-rozwojowych. Dofinansowanie, co ważne mogą otrzymać również te firmy, które tego rodzaju prace zakupiły.
Dotacja będzie przeznaczona dla firm MŚP, które zakończyły przynajmniej jeden pełny rok obrotowy. Kolejnym wymogiem będzie minimalny próg przychodów w jednym zamkniętym roku obrotowym z okresu trzech lat poprzedzających złożenie wniosku, który powinien wynieść min. 600 tys zł dla miko i małych przedsiębiorstw oraz 1 mln zł dla średnich.
Poziom wsparcia uzależniony jest od lokalizacji projektu i wielkości przedsiębiorstwa. Maksymalnie może wynieść do 80% wartości projektu, a koszty kwalifikowane powinny mieścić się między 1 mln zł a 50 mln euro, co warto podkreślić pieniądze muszą być przeznaczone na proces lub produkt, który musi być innowacyjny na poziomie kraju.
Przedsiębiorcy pozyskane pieniądze z konkursu 3.2.1 ?Badanie na rynek? mogą przeznaczyć na:
Wydatki inwestycyjne:
- zakup maszyn i urządzeń niezbędnych do uruchomienia produkcji nowych produktów
- zakup nieruchomości
- roboty budowlane
- budowę nowej linii produkcyjnej oraz hal
– nabycia wartości niematerialnych i prawnych w formie patentów, licencji, know-how oraz innych praw własności intelektualne
– eksperymentalne prace rozwojowe
– usługi doradcze.
Skontaktuj się z nami, pomożemy w otrzymaniu dofinansowania!