Dofinansowanie na marketing jest dla przedsiębiorców dobrym sposobem na zdobycie środków, które pozwolą im wypromować swoją ofertę i zdobyć nowych klientów. Dotacje z Unii Europejskiej są szczególnie istotne dla małych i średnich podmiotów, ponieważ zwykle nie dysponują one zasobami wystarczającymi do prowadzenia skutecznych działań marketingowych. Dotacja w takiej formie może się przyczynić do poprawy zasięgów, internacjonalizacji przedsiębiorstwa, wzmocnienia pozycji marki i w konsekwencji wzrostu sprzedaży.
Spis treści:
Jak je uzyskać?
Najważniejsze założenia
Kluczowe formalności
Dla kogo jest przeznaczone?
Fundusze z Unii Europejskiej
Jak uzyskać dofinansowanie na marketing?
Dofinansowanie na marketing wymaga opracowania odpowiedniego projektu, a także stworzenia, wypełnienia i złożenia wniosku o dotację. Pomoc w każdym z tych obszarów oferuje Państwu nasza firma Eurolider. Działamy jako doświadczeni konsultanci, którzy mogą zapewnić wsparcie przy określaniu celów, strategii postępowania i biznesplanu. Przy okazji każdego projektu ukierunkowanego na pokrycie kosztów marketingu staramy się jak najmocniej uwypuklić jego zalety, a także dbamy o odpowiednią formę i miejsce realizacji oraz pomagamy w ustaleniu właściwego zakresu czasowo-przestrzennego.
Najważniejsze założenia
W Eurolider mogą Państwo liczyć na pomoc przy doborze najlepszego programu unijnego, a następnie spełnianiu jego wymagań. W przypadku planowanych działań marketingowych źródło dotacji musi odpowiadać specyfice prowadzonej firmy oraz operacji, które są wdrażane, by osiągnąć zamierzone cele. Z tego względu przeprowadzamy złożone konsultacje i analizy, na podstawie których wspólnie ustalamy zakres działań podejmowanych pod kątem uzyskania dotacji z funduszy europejskich. Kolejne etapy obejmują sporządzenie i złożenie wniosku. Nasi eksperci posiadają specjalizacje w wielu kluczowych obszarach, w tym dziedzinie prawa, handlu czy ekonomii. Wszystko to przekłada się na w pełni fachową pomoc, niezależnie od rodzaju projektu. Wiele z dotychczasowych realizacji Eurolider mogą Państwo sprawdzić na naszej stronie internetowej.
Kluczowe formalności
Do najbardziej istotnych zagadnień formalnych związanych z pozyskaniem dotacji jest wybór instytucji, która ogłosi konkurs odpowiedni dla przygotowanego planu finansowania działań marketingowych. Nasza firma oferuje kompleksową pomoc w zakresie terminowego złożenia wniosków, a także tworzenia dokumentacji programowej wymaganej w procesie aplikowania. Proces ten wymaga wypełnienia samego formularza, który jest dostępny na stronie internetowej wybranego programu operacyjnego. W przypadku ubiegania się o dotację po raz pierwszy, jesteśmy w stanie zapewnić Państwu szerokie wsparcie przygotowawcze. Formularz powinien być wypełniony w formie papierowej i dodatkowo elektronicznej, a także uzupełniony o wymagane załączniki. We wniosku musimy zawrzeć informacje o analizach finansowych, biznesplanie, studium wykonalności czy harmonogramie. Dane te podlegają ocenie formalnej, merytorycznej i logistycznej, co ma na celu weryfikację ich zgodności z wymaganiami.
Dla kogo przeznaczone jest dofinansowanie na marketing?
Dofinansowanie na marketing jest przeznaczone dla przedsiębiorstw, które spełniają wytyczne aktualnej perspektywy finansowej na lata 2021-2027. Dla Polski Unia Europejska zaplanowała w tym okresie dotacje na ponad 770 mld złotych, z czego znaczna część będzie przeznaczona na innowację, energetykę, cyfryzację, przedsiębiorczość, sprawy społeczne, wzornictwo czy właśnie marketing. Przy okazji firmy będą miały okazję skorzystania z dotacji do finansowania kosztów wprowadzenia rodzimych usług i produktów na rynki zagraniczne, a nawet środków poprawiających efektywność energetyczną czy neutralność klimatyczną. W Eurolider zajmujemy się nie tylko zdobywaniem funduszy, ale też rozliczaniem projektów czy doradztwem inwestycyjnym. Zachęcamy do sprawdzenia mapy aktualnych dotacji na naszej stronie internetowej.
Fundusze z Unii Europejskiej
Fundusze Europejskie mają na celu powiększenie i internacjonalizację małych i średnich przedsiębiorstw, którym zależy na wdrażaniu efektywnych działań marketingowych. Podmioty te mogą również poprawić swój potencjał w obszarze innowacji, prowadzenia badań czy zastosowania nowoczesnych technologii. Poza obszarem ściśle marketingowym, wiele dotacji jest też ukierunkowanych na transformację gospodarki i rozwój specjalizacji inteligentnych. W najbliższych latach planowane są nabory do finansowania projektów regionalnych, co ma szczególne znaczenie dla przedsiębiorstw z konkretnych rejonów Polski. W Eurolider zajmujemy się jednak również marketingiem międzynarodowym, który znacząco zwiększa przewagę w procesie przyznawania środków z UE czy budowania potencjału rynkowego za pomocą odpowiednich technologii procesowych, strategii rozwojowych i audytów. Posiadamy odpowiednie kompetencje językowe, dzięki czemu sprawnie łączymy naszych kontrahentów z partnerami biznesowymi i działamy na rynkach międzynarodowych. Zachęcamy Państwa do kontaktu z naszą firmą, a także zapraszamy do nawiązania współpracy.