Zostaw numer, oddzwonimy





    Kontakt

    Promuj innowacyjny produkt za granicą ? jedź na targi

    19 października 2023

    Prowadzisz biznes i jesteś zainteresowany zwiększeniem eksportu produktów Twojej firmy? Sprzedajesz za granicą, ale efekty Cię nie satysfakcjonują. Chciałbyś pokazać swoje innowacyjne produkty i usługi szerokiej publiczności na międzynarodowych wystawach? Udział w targach zagranicznych, to doskonała kontynuacja już rozpoczętej ścieżki ekspansji. Male i średnie firmy mogą otrzymać dotacje, które zwiększą szanse na rozszerzenie rynków zbytu. Trzeba jednak spełnić określone warunki. Sprawdź, czy Twoja firma ma szansę na pozyskanie dotacji unijnych na promocje innowacyjnej marki za granicą. Po więcej informacji zapraszamy na bezpłatną konsultację.

    Jeśli Twoja firma już zainwestowała w innowacyjne rozwiązania i posiadasz innowacyjny produkt lub usługę masz szansę na wypromowanie firmowej marki za granicą. Za sprawą środków unijnych zgromadzonych w FENG w ramach Programu Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021-2027 możesz otrzymać dotacje unijne na promocję Twojej firmy za granicą. W zależności od sektora, który reprezentuje Twoja firma możesz wziąć udział w targach, które odbywają się na wszystkich kontynentach. Dotacje unijne sfinansują pokazanie innowacyjnego produktu lub usługi w krajach europejskich, Stanach Zjednoczonych, Japonii, Singapurze, w RPA lub na Tajwanie. W Tokio, Dubaju, Osace lub Sztokholmie możesz pokazać innowacje usługi i produkty, jeśli zaliczają się one do preferowanych branż.  Nabór wniosków na projekty Promocja marki innowacyjnych MŚP już wystartował i potrwa do 30 listopada 2023 r.

    Marketing międzynarodowy dla określonych branż

    Planując działania promocyjne za granicą dla innowacyjnych produktów, które wesprą finansowo dotacje trzeba zwrócić uwagę na kilka kluczowych kwestii. Przede wszystkim dofinansowanie takiego projektu jest dostępne wyłącznie dla małych i średnich przedsiębiorstw. Ponadto, te działania muszą być skoncentrowane na wzmocnieniu potencjału eksportowego na rynkach międzynarodowych, czyli firma musi mieć na koncie już pierwsze sukcesy w sprzedaży za granicą. Jednym z dodatkowych kryteriów jest osiągniecie minimum 30% przychodów z eksportu w poprzednim roku obrotowym. Zasady przyznawania dotacji jasno wskazują preferowane branże, które mogą uzyskać te dotację. Są to sektory: budowa i wykończenie budowli, elektronika, mikroelektronika i fotonika zielone technologie, IT/ICT, przemysł kreatywny, kosmetyczny, maszyn i urządzeń, meblarski, motoryzacyjny, pojazdów szynowych, statków specjalistycznych, jachtów i łodzi, wysokich technologii w obszarze bezpieczeństwa i towarów podwójnego zastosowania, lotniczo-kosmiczny i sektor spożywczy. Jeśli twoja firma reprezentuje jedną z wymienionych branż zapraszamy na bezpłatna konsultacje z naszym Doradcą.

    Promocja na targach zagranicznych sfinansowana dotacją

    Przedsiębiorstwo może pozyskać dotacje unijne na udziału w wydarzeniach targowych specjalnie wyselekcjonowanych dla tego działania ? lista została przygotowana. Na targach skupiających osiągnięcia poszczególnych krajów ? targach narodowych –  zlokalizowanych na wszystkich kontynentach w dużych ośrodkach biznesowych przedsiębiorca może wystawić swoje produkty i usługi pod szyldem Marki Polskiej Gospodarki.
    Dotacja europejska umożliwia przeprowadzenie różnorodnych działań promocyjnych:

    –  udział przedsiębiorstwa jako wystawcy na targach z narodowym stoiskiem,
    –  organizację wyjazdowych misji gospodarczych i spotkań z potencjalnymi klientami,
    –  realizację kampanii promocyjnych.

    Przedsiębiorca otrzyma zwrot kosztów, które w związku z organizacja stoiska wystawienniczego i samym udziałem w targach zespołu współpracowników. Dotacje pokryje zwrot kosztów:

    –  wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego na targach,
    –  podróży służbowych pracowników uczestniczących w targach lub misjach gospodarczych za granicą ? maksymalnie 3 osoby,
    –  związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem kampanii promocyjnych,
    –  pośrednich, czyli 7% kwalifikowalnych kosztów bezpośrednich projektu.

    Jak pozyskać dotacje na targi zagraniczne?

    Na początek istotne jest, aby Twój produkt, który zamierzasz eksportować wyróżniał się innowacyjnością. Innowacyjność rozumiana jest, jako inwestycja w badania i rozwój produktów oraz wdrożenie nowych innowacji lub unowocześnienie procesów biznesowych. Przygotowując się do planowania działań promocyjnych na zagranicznym rynku sprawdź, czy Twoja branża znajduje się na liście sektorów gospodarki objętych wsparciem. Następnym krokiem jest wybór imprezy targowej, która będzie zgodna z Twoimi planami eksportowymi i rynkami, na których chcesz się skoncentrować. Po dokonaniu wyboru odpowiednich targów ? są one tematyczne i dotyczą poszczególnych branż ? pozostaje zaplanować poszczególne działania, które można uwzględnić w budżecie. Budżet dotacji może obejmować koszty:

    –  wynajem stoiska lub powierzchni wystawienniczej na targach,
    –  podróży i zakwaterowania dla pracowników biorących udział w targach,
    –  organizacji spotkań biznesowych z potencjalnymi klientami.

    Należy pamiętać, że maksymalna liczba pracowników, którzy mogą uczestniczyć w misji gospodarczej  ?  udział w targach ?  w projekcie objętym dofinansowaniem to 3 osoby. Jest jeszcze sporo czasu by dokładnie zaplanować działania marketingowe na rynnach zagranicznych.
    Jeśli jesteś zainteresowana/ny pozyskiwaniem dotacji unijnych, zachęcamy do udziału w bezpłatnej konsultacji. Jesteśmy gotowi pomóc w realizacji projektów i osiągnięciu nowych możliwości w biznesie. Z nami pozyskanie dotacji staje się prostsze i bardziej efektywne niż kiedykolwiek wcześniej!

    Rozpocznij z Euroliderem ekscytującą podróż ku nowym zagranicznym rynkom!

    Przeczytaj również

    Chcesz być na bieżąco z najnowszymi informacjami ze świata dotacji?

    Zapisz się do naszego newslettera!