Zostaw numer, oddzwonimy



    Kontakt

    Blisko 46 milionów zł dofinansowania dla Aviatora

    Aviator

    16 października 2019

    Tak znaczący sukces wypracowaliśmy z firmą Aviator – Park Przemysłowy Mirosławice, która otrzymała dokładnie 45 919 527,88 zł dofinansowania z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014- 2020 działanie 1.1/poddziałanie 1.1.1 na projekt pt. „Adaptacyjny system modernizacji jednopłatowco?w na bazie konstrukcji samolotu L-410”.

    Aviator ? Park Przemysłowy Mirosławice to park technologiczny pod Wrocławiem, który kontynuuje i rozwija tradycje lotnicze tego miejsca o ponad 80-letniej historii. Obecnie na jego terenie realizowane są zadania m.in. z  zakresu obsługi technicznej samolotów, obsługi małego biznesu z zakresu logistyki i działalności produkcyjnej, prowadzenie badań oraz realizacja ćwiczeń laboratoryjnych w dziedzinie diagnostyki i eksploatacji sprzętu lotniczego, projektowanie i modernizacja statków powietrznych, uruchomienie stażów zawodowych i praktyk zawodowych dla studentów PWR.

    Jednym z kluczowych zadań, jakie wyznaczył sobie zespół Aviatora jest unowocześnienie technologii L-410 UVP na potrzeby innowacyjnego przystosowania samolotu do działalności operacyjnej.

    Samolot Let L-410 Turbolet to czechosłowacki dwusilnikowy, turbośmigłowy samolot pasażerski i transportowy z lat 70. ubiegłego wieku, produkowany w zakładach Let w Kunovicach. Powstał w celu zastąpienia samolotów An-2 oraz An-14, gdyż ofercie rynkowej brakowało wówczas nowoczesnego samolotu zabierającego około 30 pasażerów lub towarów z możliwością lotów z wszystkich lotnisk. Zlecenie na opracowanie takiego samolotu zostało wysłane do firmy Let z Czechosłowacji.

    Plany projektowe powstały w 1966 roku w biurze projektowym kierowanym przez Ladisława Smrčka. Prototyp oblatany w 16 kwietnia 1969 r.

    Pierwsza seria produkcyjna wynosiła 30 sztuk i trafiła do czechosłowackiej linii lotniczej. Silniki pochodzić miały z fabryki Walter Aircraft Engines, który zaprojektował specjalnie silnik M601. Mimo prób nie zdołano dokończyć jego konstrukcji na czas, więc zastosowano w pierwszym samolocie silniki Pratt & Whitney PT6A-27 o mocy 533 kW (715 KM). Po raz pierwszy zakupiono i zamontowano silnik konstrukcji zachodniej w samolocie bloku wschodniego. W miarę rozwoju samolotu powstało 40 wersji z kilku generacjach. Pomimo często widocznych zmian wizualnych, sam wygląd konstrukcji nie podlegał zmianie.

    Przeczytaj również

    Chcesz być na bieżąco z najnowszymi informacjami ze świata dotacji?

    Zapisz się do naszego newslettera!